martes, 8 de mayo de 2018

THE VERY HUNGRY CATERPILLAR




Today, 23rd April,  we celebrate the day of the book in our school.

The children of the 3rd and 4th Levels have told the story  “ The Very Hungry Caterpillar “.




A small caterpillar emerges from an egg and begins eating everything in sight. Finally, it is no longer hungry and no longer small. The big, fat caterpillar builds a cocoon (the cocoon is really the pupa or chrysalis) around himself and finally emerges as a beautiful butterfly.
       


We watched the story on youtube (click here ), and we worked on vocabulary, pronunciation and dramatization.

After, we made the food that our caterpillar eats and the days of the week, using cardboard, and we used play dough to make the caterpillar.

We used all of this to represent our story.








During the presentation:



  
Before telling the story
After telling the story


In addition, the First and Second Levels have done many activities with the characters of the story, in the Arts & Crafts Subject,  and they have worked on all of the vocabulary with the English teacher.
























































The You can find The very hungry coloring page that we have used for our activities here.


Hoy , 23 de abril, hemos celebrado el día del libro en nuestra escuela.
Los alumnos y alumnas de Tercer y Cuarto curso  nos han contado , en inglés, el cuento titulado "The very hungry caterpillar (La pequeña oruga glotona)".

Este cuento relata la historia de una pequeña oruga que nace de un huevo y comienza a comer todo lo que está a la vista. Finalmente, ya no tiene hambre y ya no es pequeña. La oruga grande y gruesa ,construye un capullo (el capullo es realmente la crisálida o crisálida) a su alrededor y finalmente emerge como una hermosa mariposa.

Para representar el cuento los alumnos del Sengundo Ciclo , primero han escuchado la historia ( en inglés) y han trabajado el vocabulario, su pronunciación en inglés y la dramatización. Además han elaborado los diferentes alimentos y los días de la semana con cartulinas de colores y  una oruga de plastilina  que utilizaremos durante la representación.

Además  de ésto, el alumnado de Primero y Segundo han realizado diferentes actividades en el área de Educación artística con los personajes de la historia y han trabajado todo el vocabulario de la historia con la maestra de Inglés.

No hay comentarios:

Publicar un comentario